JUURI NYT – 20 % alennus tuotteista hiukset, kynnet ja iho!

Artikkelit

10 magnesiumpuutoksen oiretta

10 magnesiumpuutoksen oiretta

Lukuaika: 3-4 min

Magnesium on kivennäisaine, jolla on erittäin monia tärkeitä tehtäviä elimistössä. Tämän tärkeän kivennäisaineen puutokset ovat valitettavan yleisiä. Tutustu 10 eri oireeseen, jotka voivat viitata magnesiumin puutteeseen.

Lue lisää

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää kreatiinista

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää kreatiinista

Lukuaika: 2–3 min

Kreatiini on elimistössä luonnostaan esiintyvä aine, joka on tärkeä lihasten energiantuotannossa. Se tunnetaan erityisesti roolistaan nopeissa ja räjähtävissä liikkeissä, mikä tekee siitä suositun urheilijoiden ja kuntoilijoiden keskuudessa. Mutta mikä kreatiini oikeastaan on ja miksi se on niin yleistä urheilussa ja kuntoilussa? Onko sillä myös positiivisia vaikutuksia aivoihin?

Lue lisää

Candida - se taitava hiivasieni

Candida - se taitava hiivasieni

Lukuaika: 4–5 min

Jatkuva väsymys, ruoansulatusvaivat, ärtynyt iho, hiivatulehdukset alapäässä ja äärimmäinen makeanhimo. Nämä ovat joitakin ongelmia, joita Candida-sieni ja muut hiivat voivat aiheuttaa, jos niille annetaan mahdollisuus kasvaa elimistössä.

Lue lisää

MSM – kauneuttamme edistävä rikki

MSM – kauneuttamme edistävä rikki

Lukuaika: 5–6 min

MSM on aine, jonka useimpien tulisi ottaa säännöllisesti. Se tarjoaa välttämätöntä rikkiä, ja MSM on hyvä paljon muuhunkin kuin vain iholle, hiuksille ja kynsille.

Lue lisää

D-Mannose: Tehokas ja luonnollinen ravintolisä virtsatieinfektioille (VTI)

D-Mannose: Tehokas ja luonnollinen ravintolisä virtsatieinfektioille (VTI)

Lukuaika: 2–3 min

Virtsatieinfektiot (VTI), jotka usein johtuvat E. coli -bakteerista, ovat yleinen vaiva, joka vaikuttaa moniin ihmisiin ympäri maailmaa, erityisesti naisiin. Vaikka antibiootteja usein käytetään näiden infektioiden hoitoon, luonnollisten vaihtoehtojen kiinnostus on kasvanut. D-Mannose, yksinkertainen sokeri, jota esiintyy joissakin hedelmissä, on saanut paljon huomiota potentiaalisesta kyvystään hoitaa ja ennaltaehkäistä VTI:ta.

Lue lisää

Magnesiumlisä auttaa nukkumaan paremmin

Magnesiumlisä auttaa nukkumaan paremmin

Lukuaika: 1-2 min

Lumekontrolloidun kaksoissokkokokeen mukaan magnesiumlisä auttaa nukkumaan paremmin. Jos siis kärsit nukahtamis- tai univaikeuksista tai haluaisit vain nukkua paremmin ja syvemmin, saattaa magnesiumlisän kokeilemisesta olla hyötyä.

Lue lisää

Miksi olemme valinneet MegaFoodin ja Innate Responsen?

Miksi olemme valinneet MegaFoodin ja Innate Responsen?

Lukuaika: 3-4 min

MegaFood on Innate Responsen sisaryritys. Molemmat yritykset valmistavat tuotteensa yhtä hyvin ja huolellisesti. Emme tiedä maailmassa olevan muita yrityksia, jotka valmistaisivat yhtä laadukkaita täysravintovalmisteita kuin MegaFood ja sen sisaryritys Innate Response. Ne ovat erikoistuneet aitoihin täysravintolisiin ja kaikkein laadukkaimpiin maitohappobakteereihin. Nämä ovat yritysten toimintaperiaatteet:

Lue lisää

Mitkä probioottikannat ovat tärkeimmät?

Mitkä probioottikannat ovat tärkeimmät?

Lukuaika: 3-4 min

Probioottisia bakteereja on luonnostaan koko ruoansulatuskanavassa ja eniten niitä on paksusuolessa. Ne ovat välttämättömiä terveelle ruoansulatusjärjestelmälle. Tiettyjä probioottisia bakteereja on tutkittu erityisen laajasti, ja Flora Plus+ -tuotteeseen on valittu tehokkaimpia ja parhaiten tutkittuja probioottikantoja.

Lue lisää

Mitkä magnesiumin muodot ovat parhaita?

Mitkä magnesiumin muodot ovat parhaita?

Lukuaika: 4-5 min

EFSA, Euroopan elintarviketurvallisuusviranomainen, on EU:n virasto, jonka päätehtävänä on neuvoa Euroopan unionin lainsäätäjiä elintarviketurvallisuusasioissa. Elintarvikevirasto noudattaa EFSA:n ja EU:n ravintoainelainsäädäntöä. EFSA uskoo, että magnesiumilla on seuraavat tärkeät ominaisuudet ihmiskehossa:

Lue lisää

Virtsatieinfektio, antibiootit, terveys ja itsehoito

Virtsatieinfektio, antibiootit, terveys ja itsehoito

Lukuaika: 2-3 min

Virtsatietulehdus on yleinen ongelma, joka koskettaa noin 50 prosenttia kaikista naisista jossain vaiheessa elämää. Koska naisilla on lyhyempi virtsaputki kuin miehillä, sairastuvat naiset miehiä useammin. Onneksi itsehoidolla voidaan vaikuttaa paljon.

Lue lisää

Magnesium – kivennäisaine, jota useimmat eivät saa tarpeeksi

Magnesium – kivennäisaine, jota useimmat eivät saa tarpeeksi

Lukuaika: 3-4 min

Magnesium on kivennäisaine, jota elimistössämme on paljon. Veressä sitä ei juurikaan ole (vain noin prosentti varastoituu siihen), mutta suunnilleen puolet löytyy luustosta. On siis selvää, että tarvitsemme magnesiumia luuston ja myös hampaiden hyvinvoinnin takia, mutta magnesiumilla on monta muutakin tehtävää. 

Lue lisää

Antibiootit ja probiootit – Mitä tehdä?

Antibiootit ja probiootit – Mitä tehdä?

Lukuaika: 3-4 min

Joskus antibioottien ottaminen on elintärkeää, ja silloin niitä tulee ehdottomasti ottaa. Useimmat ovat kuitenkin tietoisia, että antibiooteilla on myös negatiivinen vaikutus suoliston bakteerikantaan, koska se tappaa myös monia probioottisia ja hyvää tekeviä bakteereja. Tämä johtaa usein suolistoflooran epätasapainoon, jolla voi olla seurauksia, kuten sienien liikakasvua, Candidaa, IBS:ää tai muita ruoansulatuskanavan ongelmia. 

Lue lisää

17 vinkkiä parhaaseen uneen, nukahtamiseen ja unenlaatuun

17 vinkkiä parhaaseen uneen, nukahtamiseen ja unenlaatuun

Lukuaika: 3-4 min

Tutkimukset, jotka on suorittanut Ruotsin tilastokeskus, osoittavat, että lähes 25 prosenttia Ruotsin väestöstä kärsii unihäiriöistä. Valitettavasti unenpuute heikentää immuunijärjestelmää, ja sairastumisriski kasvaa, jos laadukasta unta ei saada riittävästi pitkän aikaa. Mander, B. A., Winer, J. R., & Walker, M. P. (2017) kuvaavat, että liian vähäiset unitunnit liittyvät myös heikentyneeseen muistiin, alentuneeseen kognitiiviseen toimintaan ja mielialahäiriöihin. Leproult, R., & Van Cauter, E. (2011) mukaan eläinkokeet osoittavat, että unenpuute johtaa myös lihasten hajoamiseen liittyviin tiloihin, mukaan lukien tärkeiden hormonien tuotannon väheneminen. Tutkimukset osoittavat, että beta-amyloidi-peptidi esiintyy enemmän ikääntyneillä, jotka nukkuvat liian vähän.

Lue lisää